Wednesday 12 October 2011

6 hari di bumi LonDon..part 4..kira last la...

wahh..banyaknye part 1 smpi part 4..
ter'delay' jap nk hapdate ..cz 2 jejari manis ai terkena iron..
hadoiii..hazab2..sakit no..abis telur,kicap aku sapu..minyak gamat..
last skali aku letak Bacidin..lega sket..

well ms kt sna kami pergi Cardiff pd hari 3..bermalam semalam kt sna..
aku duk hotel nie..best hotel dia..dh la dekat ngn marc n spencer...
ceq menaip smbil tangan ceq terjungkang ..ade ke istilah tu..lantaklah..
misi aku nk settle je ..
antara tempat yg dilawati..museum ,Cardiff Castle, Cardiff Bay..n Cardiff stadium(yg nie tgk dr jauh je)
nk masuk takut terserempak dgn Safi Salii lak..hehe..time kitrg g tu..dia ade training kt cni..
cardiff castle

ade pameran cheese...sonok tgk org ramai..
haku yg jakun tgk begitu banyak cheese...say cheese...mmmuah


owh..masa on d way ke Cardiff kami singgah di Oxford..
fuhh..memang kelass..
nie Oxford centre for islamic study..salah seorang lecturer n fellow dia org malaysia..ko search FB..memang tabik spring :) kt dia..
nie one of the building kt sana..tgk nie pn dh kagum gitew..sgt abstrak..
kt cni sempat la shoping sket2 kt Bridgent..eh lupa lak..x silap la..spelling dia aku x brape nk tau..
cni barang2 memang boleh sgt nk shoping..
especially kitchens wear..nk je aku angkut set Tefal kt sna..
tapi apakan daya..seorang 20kg je kak..
klu aku dtg ngn hubby sure aku bedal..

sempat aku jupe member kt sna..dia smbung study with hubby dia..nie area umah dia sambil aku posing ngn ketenya..
thanks 4 mr n mrs ..cz sudi masak ns goreng bt bekal kami yg rindukan nasik..
esoknya kami balik ke London n menginap hotel yg sama masa kt london..
the 2nd last day..kami ke Bicester Village..perabiskan sisa baki bekal yg dibawa dr Msia..

mampu ambik gambo jew..n mampu melihat sambil menelan air liur yg x brape ade dh...

aku berkenan sgt baju bulu2 tu..tp x ke kije giler klu aku angkut baju tu bawak blik msia..kahkahkah
nie menu aku ..Fish n Chips..kongsi 2 org..
rindu plak aku nk makan buah nie..sedap sgt..blueberries n cherry..murah jek kt sna..
cek in ..kt Heathrow airport..sedih nk tinggalkn bumi London..seronok nk jupe family..bye2 London..
kenangan yg x mungkin dilupakan..jauh perjalanan luas pengalaman..pepatah bos aku..memang dia suka sgt menjelajah dunia nie..memang aku tabik la kt dia..kuat n kental semangat..jadi betullah kata2 dia tu..
aku berangan lak nk gi Florence..Itali..kalau ade rezeki...
InsyaAllah ..
Alhamdulillah perjalanan balik juga dipermudahkan oleh Allah..


No comments:

Post a Comment